Pravidla

Svět a pohyb ve světě

  • Umírám stylově: Pokud jsem herně zraněn, zahrnu to do svého roleplaye. Pokud jsem herně zabit a je-li to bezpečné, padnu k zemi a předstírám smrt.

  • Hraju férově, chovám se slušně. LARP jsem si přijel užít, nekazím hru ostatním, nehledám zbytečně díry v pravidlech.

  • Zabíjení lidí hned poté, co se oživí (spawn killing), je zakázáno.

  • Snažím se, aby se nikdo nezranil. Když s někým bojuji na nebezpečném místě (například mezi větvemi či pařezy), můžeme se domluvit a přejít na bezpečné místo opodál. Na jakékoliv nebezpečí soupeře upozorním.

  • Když náhodou ke zranění dojde, ohlásím to zdravotníkovi. Zdravotník se většinu času nachází uprostřed světa, místo bude specifikováno před hrou. Pokud zdravotník není poblíž, ohlásím to nejbližšímu roverovi a ten ho zavolá.

  • Pokud jde o pravidla, mají postavy vždycky pravdu. Když s něčím nesouhlasím, jdu to řešit soukromě s osobou, které se to týká, a nehádám se o blbostech uprostřed bitvy. Kdybych měl větší nejasnosti, můžu se zeptat nějaké postavy.

  • Má svoboda je omezena pouze pravidly, roleplayem a základní lidskou slušností. Do hry netahám, co tam nepatří.

  • Když jsou někde mezi stromy natažené provázky, platí za pevné zdi. Nejde je podlézat a nablízko přes ně nelze útočit. Kouzlit či střílet jde pouze směrem ven.

Boj

  • Zásahové zóny jsou: Celé tělo kromě hlavy a rozkroku, ruce po zápěstí, nohy od kotníků nahoru.

  • Zbraní se nebodá a podřezávání ve hře nefunguje.

  • Rána musí mít nápřah, aby byla platná. Mrskání jako o Velikonocích neplatí.

  • Rány tlumím. Nechci svému protivníku namlátit ani mu zlomit meč.

  • Zásahy si uznává každý sám dle svého svědomí.

  • Ve hře se můžou používat jen zbraně, vyrobené dle limitů, které budou na začátku akce schváleny, a zbraně získané skrz interakce se světem.

Magie

  • Kouzla platí i do štítu a do zbraně.

  • Kouzla se musím naučit, abych je mohl používat. Každé kouzlo má speciální pravidla, která zná ten, kdo se ho naučil.

  • Účinek kouzla mi sdělí ten, kdo ho na mě seslal. Když někdo účinek mého kouzla nezná, budu ohleduplný a vysvětlím mu ho.

  • Kouzla je také možné sesílat pomocí magických svitků, a to i když je beze svitku seslat neumím. Kouzlo se v takovém případě sesílá podle instrukcí na svitku a svitek při seslání zaniká (roztrhnu ho).

  • Svitky i pergameny pro jejich výrobu se dají koupit u obchodníka nebo v klášteře. Pokud chci na pergamen napsat kouzlo, musím mít dovednost spisovatelství, která se učí v klášteře.

  • Při provádění kouzla je nutné hlasitě pronést jeho formuli. Efekt se provede okamžitě. Chce-li se postižený ochránit (např. protikouzlem, imunitou), je nutné reagovat okamžitě a nahlas, aby bylo jasné, že seslané protikouzlo mělo účinek.

Životy a odpočinek

  • Na začátku hry mám dva životy a později si můžu jejich maximální počet zvyšovat. Když nemám už žádný život, umírám.

  • Pokud je to možné, umírám stylově a padám k zemi. Po nějaké době se zvedám a jdu se vztyčenou rukou na nejbližší oživovadlo, zaznačené v mapě v glejtu. Potom se řídím instrukcemi tam napsanými.

  • Mrtvolu lze obrat o všechny herní předměty (tedy ne o kostým, zbraň a glejt). Když mě jako mrtvolu někdo obírá, pomůžu mu s tím a nenutím ho prohlédávat mě. Nesmím žádný předmět zatajit.

  • Pokud vrah zapomene mrtvolu obrat a ona zamíří na oživovadlo, přichází vrah o svou kořist.

  • Krom dvou životů mám na začátku hry odpočinek. Odpočinek buď mám, nebo nemám. Nesčítá se, nemůžu mít 2 odpočinky. Potřebuji ho na kouzlení a průzkum podzemí. Tím ho také ztrácím. Ztrácím ho také smrtí a oživuji se vždy bez něj.

  • Existuje řada způsobů, jak si životy i odpočinek ve hře doplnit (pivem/kořalkou v hospodě, skřejkový fet, svitek).

Lokace, budovy

  • Lokace jsou místa, kde se může odehrávat děj LARPu (např. hrad Gumpoldov, klášter řádu nehasnoucího plamene…)

  • Budovy jsou místa, z nichž je možné získat určité suroviny (doly, lesy). Dungeony jsou speciální budovy se svými vlastními pravidly. Budova vypadá jako karton s políčky pověšený na stromě.

  • Ve hře existuje celá řada lokací. Jsou reprezentovány kartonovou kartou s názvem lokace.

  • Nově existuje nový druh lokace: zřídla. Pro vstup do nich je třeba získat svitek, který nese stejný název jako ony. Vchod do zřídla je označen fáborkem.

Předměty ve hře

  • Předměty se dělí na herní a neherní. Herní předměty (peníze, suroviny, lektvary...) se můžou brát, neherní předměty (zbraň, glejt, kostým...) mi nikdo vzít nemůže. Neherními předměty jsou ve světě dále například hudební nástroje či truhly.

  • Všechny své předměty nosím u sebe, nebo si je viditelně ukládám na lokacích (místo označené názvem). Je zakázáno cokoliv schovávat po světě.

  • Jídlo se ve hře prodává, ale nemůže se krást.

  • Na některých lokacích se nacházejí předměty, které brát nelze. Jsou to zásoby ještě nevzniklého, nebo již zlikvidovaného materiálu. Nacházejí se v plechovkách zřetelně označených.

  • Není-li určeno jinak, odemčené truhly lze vybírat. K zamčeným truhlám se ve světě vždy nachází klíč. Je zakázáno je otevírat násilím. Je zakázáno truhly odnášet.

Zajetí

  • Abych někoho mohl zajmout, potřebuji herní předmět pouta.

  • Hráče nebo postavu mohu zajmout bezprostředně poté, co jeho životy klesnou na 0. V takovém případě zajatý neumírá, ale zůstává ve hře s 1 životem.

  • Zajetí trvá 30 minut.

  • Pokud je člověk zajat pouty, musí být jeho věznitel stále u něj. Po dobu zajetí uvězněný nesmí utíkat.

  • V některých lokacích se nachází vězení. Když je vězeň doveden tam, musí tam až do konce svého věznění (30 minut od zajetí) čekat, i když ho nikdo nehlídá.

  • Vězeň může být popraven.

  • Po uplynutí 30 minut zajetí může vězeň z pout i z vězení utéct. Na útěku může být zabit, ale nemůže být znovu zajat. Zajetí se nedá opakovat dvakrát bezprostředně po sobě.

Dovednosti

Ve světě se můžu učit dovednostem, existuje více úrovní dané dovednosti. Dovednostem se naučím tak, že dojdu za postavou a zeptám se jí, co vyučuje a co by za výuku chtěla. Postava mi může dát úkol, chtít zaplatit nebo mě může i odmítnout, vše závisí na roleplayi. Kromě postav můžou dovednost vyučovati hráči s nejvyšším stupněm (většinou 3. stupeň). Učitel zadá úkol a po jeho splnění zapíše žákovi úroveň dovednosti do glejtu. Plnění úkolu se počítá od jejich zadání.

Dungeony (podzemí)

Pozn. U každého dungeonu budou pravidla, takže se je nemusíš učit nazpaměť.

  • Dungeony jsou speciální druh lokace. Fungují v podstatě jako gamebook. Jejich procházením můžeš získat zajímavé předměty.

  • Do dungeonu musí vstoupit vždy přesně 2 lidé (průzkumníci). Pokud tedy v dungeonu už někdo je, ti, kdo přišli později, musejí počkat.

  • Na průzkumníky v dungeonu nelze útočit, dokud nevyjdou ven.

  • Dungeon se prolézá od 1. patra do posledního. Není možné přeskakovat. Pokud se průzkumníkovi podaří dostat do hlubšího patra, zapíše si to do glejtu. Dungeony se mohou prohlubovat kvůli zemětřesením a propadům.

  • Z dungeonu je možné odejít a později se vrátit. V takovém případě průzkumníci pokračují z místa, kde naposledy skončili (co mají napsané v glejtu). Není možné procházet stejné patro vícekrát. Pokud je jeden průzkumník např. na úrovni 5 a druhý na úrovni 3, pokračují rovnou na úroveň 6.

  • Podzemím průzkumníci postupují po patrech. Pokaždé mají několik možností, jak patrem projít. Nejprve si tedy jednomyslně zvolí možnost a poté otočí papírek, který kryje výsledek rozhodnutí (zepředu dole).

  • Některé cesty dungeonem jsou podmíněné. Je potřeba mít u sebe určité věci nebo ovládat určitou dovednost. Požadavek je vždy napsán v závorce.

  • Průzkumníkům není dovoleno číst možnosti, které si nezvolili.

  • Zvolení možnosti stojí oba průzkumníky 1 odpočinek. Pokud si ho tedy nedoplní, nemohou pokračovat dál.

  • Po úspěšném projití patra si průzkumníci zaškrtnou okénko (příslušného podlaží) v glejtu a vyberou si odměnu. Odměna je napsaná na kartě podlaží. Vybranou odměnu vyškrtnou, protože ji už nikdo, kdo přijde později, nemůže vzít.

  • Pokud během procházení hráči umřou, odměnu samozřejmě nedostávají a musejí se jít oživit.

© 2023 Trpasličí svatba  •  Řemdich
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky